Heerlijk boek

Soraya Latten 08 april 2021
In dit derde deel van de Liefde, natuurlijk serie leren we Abigail een stuk beter kennen. Ze is druk bezig met de verbouwing van de sportscholen als haar vader en broer haar alleen achterlaten. Gelukkig heeft ze haar drie beste vriendinnen om zich heen en ze leert al snel een nieuwe vriendin kennen. Maar durft ze hulp te vragen als ze het nodig heeft?

Susan Muskee heeft met Marathons en mokkataart opnieuw een geweldig boek geschreven in de succesvolle Liefde, natuurlijk serie. Dit deel speelt zich tegelijkertijd af met het tweede deel van de serie, Polaroids en poederdozen. Dit is het deel waarin Kim naar Berlijn vertrekt. Hierdoor gebeuren er een aantal dingen die al bekend waren uit het vorige boek maar beleef je alles vanuit een ander perspectief waardoor het verhaal tot het einde meeslepend en verrassend blijft.

Door een handige samenvatting aan het begin van het boek kun je direct weer in het verhaal duiken zonder je te hoeven afvragen wat er nog maar gebeurde in de eerste twee delen van het boek. Hierdoor kun je je als lezer ook direct richten op de hoofdrolspeelster uit dit boek, Abigail. Persoonlijk was ik erg benieuwd naar haar verhaal omdat ze ontzettend veel heeft meegemaakt en zo’n krachtig maar perfectionistisch personage lijkt. En dat is ook precies wat je merkt in het boek, iedereen ziet Abigail als een krachtig persoon maar je ziet al snel hoe onzeker ze van binnen is en wat ze allemaal voelt tijdens de situaties die ze meemaakt.

De schrijfstijl van Susan is vlot en zit vol emotie waardoor je goed kan meeleven met de personages en het wegleggen van het boek maar moeilijk word, je kunt haast niets anders dan blijven doorlezen totdat je weet hoe het verhaal eindigd.

Helaas is er na dit boek nog maar één vriendin over, namelijk Sophie. Ik ben ontzettend benieuwd naar haar verhaal over, hopelijk, New York. Maar eigenlijk zou ik daarna nog wel 4 boeken over deze lieve vriendinnen en partners willen lezen!

Susan Muskee debuteerde in 2020 met het eerste deel in de Liefde, natuurlijk serie. Deze serie werd ontzettend goed ontvangen waardoor er vele lezers reikhalzend uitkeken naar de volgende delen in deze serie.

Meer recensies van Soraya Latten