Prachtig verhaal met mooie illustraties

Soraya Latten 19 oktober 2019
Als zeemeerminnen Bettie, Mimi en Zelda een krabtagram krijgen is hun zomer aan het land voorbij. Ze moeten hun koningin redden. Weer terug onderwater blijken alle zeemeerminnen te worden vastgehouden door de boze zeemeermin Milo en zijn piranha leger, zullen ze hun vrienden, familie en bovenal de koningin kunnen redden?

“Zoek het gevaar op! Wees dapper! Gemeen.. vinnig.’ vervolgde Sjaan Scheepsruim, die niet meer te stuiten was. ‘En probeer erachter te komen hoe dat zwanenmens een halt kan worden toegeroepen.”

Een spannend onderwater avontuur voor iedereen die van zeemeerminnen houdt. Dit verhaal is op zo’n leuke originele manier geschreven dat je er al gauw in mee wordt gezogen. vooral de zin ‘Vanaf hier verboden voor benen.’ blijft nog lang in je hoofd spoken, want stel je voor dat het echt zou bestaan, zo’n plek waar je alleen zonder benen mag komen. Lees je dit boek dan weet je in ieder geval alvast het wachtwoord om toch binnen te komen.

“Drie minuten eerder… ‘Ik ga hem indrukken.’ ‘Nee, niet indrukken Zelda!’ ‘Bettie, ik moet hem gewoon indrukken.’ ‘Ik kan niet geloven dat je hem echt hebt ingedrukt.’ ‘Ik kan niet geloven dat ik hem echt hebt ingedrukt.’ ‘Nou je zin?’ ‘Gek genoeg… ja.’”

Doordat de lees gedeelten worden afgewisseld door leuke krantenartikelen en prachtige illustraties verveelt het lezen je geen enkel moment en daar komt nog bij dat de 3 vriendinnen gezelschap krijgen van een echt wonder, namelijk het pratende zeepaardje Steef. Zodra je een zin leest waarin hij voorkomt weet je zeker dat je je kunt klaarmaken voor een lachbui, want hij beleefd en doet de gekste dingen.

“Op dat moment zag ze Steef met toegeknepen ogen langs de voorruit zwemmen. Bettie maakte de mosselmobiel open, zodat hij naar binnen kon. ‘Het spijt me, Steef, het was de enige manier om hen af te leiden.’ Steef zwom naar zijn kunstgebit. ‘ALS JE ME ZOEKT, BEN IK IN MIJN SLAAPKAMER!’ zei hij boos. Hij tilde de bovenste rij tanden omhoog en smeet het gebit met een klap achter zich dicht.”

De spannende stukjes, die zeker in dit boek aan bod komen, worden afgewisseld door leuke, verrassende en lachwekkende stukjes waardoor het lezen van dit boek leuk blijft maar je ook nieuwsgierig maakt naar wat er verder gaat gebeuren.

Als je dit boek oppakt zie je op de rug (zijkant) van het boek een mooie 1 staan, en dat betekend dat er meer delen volgen! Deze zijn al uitgegeven in het Engels maar laten we hopen dat de Nederlandse vertaling niet te lang op zich laat wachten! Want wat een spannend, en vooral heel open, einde heeft dit boek.

Sibéal Pounder schreef eerder de bestseller Witch Wars, dit boek werd in 10 talen vertaald. Vinnige zeemeerminnen is haar tweede kinderboekenserie. Op dit moment schreef ze in de Vinnige zeemeerminnen serie 3 boeken.

Meer recensies van Soraya Latten