Geweldig en leerzaam.

St3fan 15 mei 2020
Het komt weinig voor dat ik een boek in 2 dagen of minder uitlees. Maar 'Geestverwanten' had ik in 2 dagen uit! Hilda heeft een hele pakkende, heldere en vooral leuke schrijfstijl. Het maakt dit een heel toegankelijk boek en prettig om te lezen. De karakters zijn goed in elkaar gezet, worden tijdens het verhaal goed opgebouwd en gaan op een leuke manier om. Dat geeft het boek in dat opzicht een hele prettige sfeer, men kan zich heel makkelijk met hen verbinden en zelfs identificeren.
Het verhaal is heel pakkend geschreven! De lezer zit wel gelijk middenin het verhaal, er word vrijwel gelijk duidelijk gemaakt waarom het gaat. Maar dit gebeurd op een prettige manier. Geen infodump, langdradige uitwerking van karakters en/of hun emoties. Het verhaal word op een leuke en prettige manier verteld. Bijna alsof de lezer de hoofdpersoon is en samen met haar op onderzoek uit gaat. Alsof we de avonturen samen met haar beleven.
Dat onderzoek word ook goed afgewisseld met actie scenes. Het zijn niet alleen maar gesprekken, of het lezen van boeken. Er gebeuren genoeg dingen en die worden op een prettige manier beschreven. Er word ook een fijne sfeer neergezet. Spanning tijdens de actie scenes, maar niet teveel. Afgewisseld met leuke en ook ontroerende momenten.
Het boek gaat over spiritualiteit, maar dat word op een fijne manier omschreven. De lezer hoeft eigenlijk niets erover te weten, maar kan het boek toch goed lezen en er zelfs veel over leren. Alles bij elkaar opgeteld vind ik het een geweldig boek! Ik moest moeite doen om het weg te leggen. Top!

Meer recensies van St3fan