Heerlijk avontuurlijk en lekker luchtig.

St3fan 15 januari 2023
Het eerste boek van de reading challenge! 'Hamley zoekt de Kerstman' van Sandra J. Paul. Het is een Kerst cadeau van mijn lieve vriendin, die helemaal weg is van deze serie. Als boekenwurm van de bovenste plank heeft zij verstand van zulke zaken.
Het bleek een heel mooi cadeau te zijn! Van nature ben ik een fan van geïllustreerde boeken en dan is dit boek al een welkome aanwinst. De cover alleen al is prachtig, om verliefd op te worden. Door het boek heen staan allerlei kattenpootjes, wat een erg mooi detail is. De illustraties in het boek zijn mooi. Ondanks dat het een kinder boek is, is het totaal niet kinderachtig. Mooi gedaan en met tafe-relen die de Kerstsfeer heel mooi weergeven.
Het verhaal zelf is leuk. Ondanks dat het een serie is, zijn de boeken afzonderlijk goed te lezen. Het is even uitzoeken wie nu wie is, maar dat is na een tiental bladzijden al goed duidelijk. Hamley de kat speelt de hoofdrol. Een enorm nieuwsgierige kitten die kan praten met mensen en op een hele avontuurlijke manier de wereld om zich heen wel leren kennen. Soms kan ze nogal klunzig zijn en dan wordt ze geholpen door haar dieren en mensen vrienden.
In dit deel wil ze de Kerstman ontmoeten en samen met hem mensen gelukkig maken. Dat doet ze op een hele leuke en aandoenlijke manier. Zowel boekenliefhebbers als kattenmensen zullen gelijk verlief worden op kleine Hamley! Het boek zelf is ook niet al te dik en ik heb het in twee dagen uit gelezen. Overigens ook met enorm veel plezier! Een aanrader voor mensen die tussendoor een leuk en luchtig boek willen lezen.

Meer recensies van St3fan