Pakkend, leerzaam en geweldig!

St3fan 15 mei 2020
In dit boek maken we kennis met twee mensen die elkaar letterlijk in hun dromen ontmoeten. Het blijkt dat de een al lucide kan dromen en de ander helpt dit vermogen te ontwikkelen. Mathis, degene die het gaat leren, komt erachter dat er een hele lucide droomwereld is en dat daar krachten zitten die de echte wereld willen overnemen.
In dit eerste deel van een trilogie, maken we kennis met de hoofdpersonen en de lucide droomwereld. Leert de auteur ons op een leuke manier wat lucide dromen is, wat de hoofdpersonen ermee kunnen doen. Mila, Mathis, zoals ze heten, en de andere karakters worden op een leuke manier neergezet: we leren mensen kennen die nieuwsgierig en toch daadkrachtig zijn, maar over een goede dosis humor beschikken.
Daarmee wordt het verhaal ook lekker luchtig en toegankelijk gehouden. Er word uitgelegd wat lucide dromen is, dus wat theorie. Er zitten ook hele goede actie scenes in die echt pakkend zijn. Maar juist de leuke stukken maken dat het niet te zwaar word. De combinatie van die drie maken een goed boek dat moeilijk weg te leggen is. Een regelrechte aanrader voor mensen die meer willen weten over lucide dromen, of gewoon een lekker pakkende YA willen lezen.

Meer recensies van St3fan