De magdalena codex

27 november 2022
De magdalena codex is een boek die zoals de titel al doet vermoeden gaat over een codex. Deze codex is echter heel gevaarlijk want wie het manuscript in handen heeft is zijn leven niet zeker.

De auteurs Jeroen Windmeijer en Jacob Slavenburg waren me nog niet bekend echter na het lezen van de preview op Hebban was mijn interesse gewekt. Vol verwachting begon ik aan het boek. Ergens hoopte ik een soort David Hewson verhaal te lezen. Lekker spannend en interessant.

Dit was niet helemaal aan de orde. Het is op een andere manier geschreven maar niet minder slecht. Het is een verhaal dat mooi is opgebouwd naar de plot. Daarnaast ook heel interessant want was als dit boek geen fictie zou zijn. Je leeft heel erg mee met de personages omdat ze zo mooi zijn neergeschreven en zo goed onderbouwd.

Het enige minpunt voor mij was het ontbreken van de spanning in het verhaal waardoor het voor mij niet zo vlot las als ik had gehoopt. Spanning is voor mij toch een must als het om een thriller gaat en dat ontbrak een beetje.

Ik ga wel nog andere boeken lezen van het duo omdat ik het wel een heel leuk interessant boek vond. Nu gaan alleen mijn verwachtingen anders zijn.

Meer recensies van