De meisjes van Ravensbruck

28 april 2020
Ik vind de titel De Meisjes naar Ravensbruck toch wel een beetje misleidend. Het boek gaat over deze meisjes maar vaak ook over een ander persoon Miriam namelijk die het erg moeilijk heeft na de val van de Berlijnse muur. Ze zit met een zieke vader en een moeilijk huwelijk.

Mijn verwachtingen waren door de titel vooral een boek dat ging gaan over WO II waar ik doorgaans graag over lees dus op dat gebied had ik beter de achterflap of covertekst gelezen. Nu heb ik een boek gekocht waarmee ik een beetje op mijn honger bleef zitten.

De schrijfstijl was erg wennen voor mij waardoor ik het boek niet zo snel wou lezen en het een beetje heb laten aanslepen. Ik heb het toch uitgelezen omdat ik mee wou doen aan de leesclub. Helaas heb ik er niet zo veel leesplezier aan beleefd dus. De hoofdpersonages zijn heel erg goed uitgewerkt maar ik ergerde me enorm aan enkele personages.

Anna Ellory had in mijn ogen veel meer gekund met dit verhaal als ze een andere richting was uitgeslagen. Voor mij was dit zeker geen toppertje en ik zal niet snel een volgend boek van haar lezen.

Meer recensies van