Beklemmend en prachtig geschreven

02 december 2021
Het boek gaat over het verhaal van een moeder en dochter waarvan de moeder het syndroom van Munchhausen by Proxy heeft en hoe het is voor de dochter om ermee te leven. Op latere leeftijd krijgt de dochter een burn out en komen er dingen van het verleden naar boven. Dat de moeder dochterrelatie op de proef stelt.

De hoofdpersonages zijn Mira de moeder en de dochter Vera. Ieder vertelt een verhaal vanuit hun perspectief. Ze zijn heel goed uitgewerkt net zoals het verhaal. Het verhaal is eigenlijk heel tragisch en beklemmend maar op de een of andere manier wil je verder lezen. Er wordt zoveel verwoord zonder dat de auteur het doet met een oordeel. Prachtig en uniek.

Het is een debuut maar leest niet als een debuut. Ik vind het een heel belovend begin van deze auteur en ik ga zeker in de toekomst haar werk in de gaten houden.

Meer recensies van