Hotel Portefino is het toch net niet.

13 juli 2022
Hotel Portefino is een boek dat gaat over een hotel dat pas geopend is in 1926. Hun gasten zijn vooral de rijkere klasse van de wereld. Bella loopt tegen meerdere problemen aan in het hotel. De gasten zijn veeleisend maar er is ook een fascistische politicus die haar pad kruist.

De reden dat ik het boek heb uitgekozen was de prachtige cover maar ook het verhaal op de achterflap sprak me heel erg aan. Helaas begon het boek niet zo vlot als ik had gehoopt. Er worden zoveel personages voorgesteld in het begin van het boek. Hierdoor was ik geregeld de draad kwijt in het boek en moest ik regelmatig terug bladeren. Na een tijdje ging het lezen een stukje vlotter en toen kwam ik op een punt dat ik dacht pfff nog 100 pagina's. De personages zijn nochtans goed uitgewerkt maar het verhaal is soms te saai en met momenten had ik het gevoel dat de auteur dacht snel verder schrijven dat ik er vanaf ben.

Al bij al geef ik het boek geen onvoldoende omwille van het middenstuk maar ik zal niet snel nog een boek lezen van deze auteur. Hij had zoveel meer kunnen doen met dit verhaal. Sorry aan de uitgeverij maar ik zou ook niemand aanbevelen het boek te kopen.

Meer recensies van