Wat een gemis...

Suzanne 21 januari 2024 Auteur
O, o, wat een gemis. Hoe mooi ook voorgelezen door mijn oud-klasgenoot Gaby Milder, bij het luisteren naar Koningsspel mis je toch de tekeningen.
Maar verder vond ik dit boek echt genieten. Een heerlijk historisch verhaal, met een boeiende hoofdpersoon en tegen het einde behoorlijk wat spannende scènes.

Auga is de dochter van een Groenlandse hoofdman die alleen van dichtbij scherp ziet. Daardoor kan ze heel goed de fijne lijntjes en bobbeltjes in het ivoor zien dat ze snijdt. Haar talent valt op, maar brengt haar ook in de problemen. Vooral als haar ivoor de inzet wordt van een machtsstrijd.

Ik werd ondergedompeld in een onbekende wereld, op een geloofwaardige en interessante manier beschreven. Een verhaal waar heel veel liefde en aandacht aan is besteed.
Nu wil ik dolgraag die schaakstukken in het echt gaan bekijken, en de tekeningen in het boek :-)

Meer recensies van Suzanne