Puzzelen met de hoofdpersoon

Tessa Droge 29 juni 2023
Als Esther via vrienden tijdelijk in hun fertiliteitskliniek komt te werken ontmoet ze de schoonmaakster Mariame die vertelt dat haar zoon onschuldig in de gevangenis zit vanwege moord. Het verhaal intrigeert Esther en ze gaat op onderzoek uit of hij echt onschuldig vastzit. Tijdens haar onderzoek stuit ze op veel dingen waarbij ook niet alles het daglicht kan dragen. Samen met De Metro XIII probeert ze de zaak op te lossen waarbij ze wel op moet passen met wie ze in gesprek gaat.

Ervaringen met een interactief boek heb ik niet eerder gehad en bij dit boek is het echt een toevoeging aan het verhaal. Je kunt zelf mee puzzelen alhoewel ik soms wel vastliep en niet verder kwam vond ik het wel leuk om te doen. Je wordt zo echt betrokken bij het verhaal en hebt het gevoel dat je er ook echt inzit.

De hoofdstukken lezen makkelijk weg en ieder hoofdstuk, wat overigens allemaal op vrijdag begint, wordt verteld uit een ander personage zodat het verhaal meerdere inzichten krijgt. Wel sluit elk hoofdstuk af met het dagboek van Esther wat een week eerder heeft plaatsgevonden. Dus dat lees je dan ook weer terug in de hoofdstukken per persoon. De letters waar alle hoofdstukken mee beginnen zullen denk ik iets betekenen maar daar ben ik niet achter gekomen jammer genoeg. Na elk hoofdstuk komt een QR code waarbij je mag gaan puzzelen. Dit boek is denk ik wel iets meer voor de jongere lezer die het leuk vindt om met QR codes aan de slag te gaan en van puzzelen houdt. Ik snap dat iemand die geen mobiel heeft ook geen interesse heeft in zo’n boek.

De personages worden goed neergezet en ik kreeg bij alle personages wel een bepaald gevoel en er miste niets. Of er voldoende spanning in het verhaal zat en het als thriller kan worden bestempeld vind ik niet. Er komen wel wat spannende stukken in voor maar ik heb niet constant op het puntje van mijn stoel gezeten. Het verhaal kon alle kanten op gaan dus het plot is erg goed neergezet en was verrassend.

Aan het eind van het verhaal zat ik wel nog een aantal vragen maar wie weet worden die in een volgend interactief boek van Benedicte C. Claus wel beantwoord dus voor mij zeker een reden om nog meer boeken van haar te lezen.

Meer recensies van Tessa Droge