Roman met spanning

Tessa Droge 02 april 2022
Manon, Philip en Ruud gaan samen met hun vader en de vrouw van Philip naar hun vakantiehuis in de Achterhoek om orde op zaken te stellen, omdat het slechter gaat met hun vader vanwege geheugenverlies. Ruud heeft andere ideeën om met het vakantiehuis te gaan doen dan Manon en Philip hebben. Er wordt teruggegrepen naar het verleden wat er allemaal is gebeurt in de levens van Manon, Philip en Ruud. De relatie tussen Arnold en Lydia was niet goed wat Lydia doet besluiten om het gezin te verlaten en nooit meer iets van zich te laten horen. Victoria de jeugdliefde van Philip en Ruud komt ze opzoeken in het vakantiehuis en de gemoederen lopen hoog op en dat heeft voornamelijk met het verleden te maken.

Ik mocht dit boek lezen voor Vrouwenthrillers.nl en een recensie schrijven. Het is een prettig geschreven boek geschreven uit Manon, Philip en Ruud zodat je weet wat hun gedachtes en ideeën zijn. Ik moest soms wel even schakelen vanuit wie het werd geschreven terwijl het er wel duidelijk boven het hoofdstuk stond. Ik snap dat het niet vanuit Arnold geschreven had kunnen worden vanwege zijn geheugenverlies maar ik ben wel nieuwsgierig hoe hij alles zag gebeuren en hoe hij het verleden heeft ervaren. Er zaten spannende momenten in het verhaal waardoor het zeker als thriller kan worden beschouwd in samenhang met roman. Leuk om zo'n boek eens te lezen. De titel van het boek staat zeker voor het verhaal en het huisje op de kaft doet mysterieus aan en dat is het natuurlijk ook. Een aanrader om te lezen.

Meer recensies van Tessa Droge