Spanning mist

Tessa Droge 03 juli 2022
Als er een vliegtuig neerstort en de geliefde, Jo Soulsby, van hoofdinspecteur Kate Daniels aan boord zit zijn alle pijlen daarop gericht. Jo vertrok naar New York, omdat Kate en zij ruzie hadden en ze even een time-out wilden. Kate is er niet zeker van dat Jo in het vliegtuig is gestapt en doet er alles aan om dat te onderzoeken. Ondertussen wordt het hoofd van een drugsmaffia vermoord en wordt er gezegd dat er een verband bestaat tussen het neergestorte vliegtuig en de drugsmoord. Het team van Kate doet er alles aan om dat uit te zoeken waarbij niemand zeker is van zijn leven.

Spoorloos is een boek uit een reeks waarbij hoofdinspecteur Kate Daniels en Hank, haar compagnon, er alles aan doen om moorden op te lossen. Omdat Spoorloos de eerste Nederlandse vertaling is maar niet het eerste boek uit de reeks vond ik het soms wat lastig lezen, omdat je achtergrondinformatie miste van de personages. Het boek leest wel makkelijk weg met de korte hoofdstukken en er zit voortgang in het verhaal.

De mysterieuze koffer op de cover van het boek past goed bij het verhaal, omdat het grotendeels op een luchthaven afspeelt. Dat het meeslepend, geraffineerd en vol spanning zit ben ik het niet helemaal mee eens. Er waren wel wat spannende momenten maar het grootste deel van het verhaal gaat over het uitzoeken van het neergestorte vliegtuig en daar zat geen spanning in.

Het verhaal zit goed in elkaar maar het was niet een boek wat ik in één ruk uit kon lezen. Ik heb het vaak weg moeten leggen, omdat ik niet geconcentreerd door kon lezen. Ik weet ook niet of ik de andere boeken zou lezen als die vertaald worden. Het was geen slecht boek maar ik heb betere gelezen.

Meer recensies van Tessa Droge