Waarheid of niet

Tessa Droge 12 december 2021
Sheridan is opgenomen in een adoptiegezin waar het er niet altijd leuk aan toegaat. Haar adoptiemoeder haat haar en ze heeft een erg vervelende broer die haar niets gunt. De eerste kennismaking met haar adoptievader kan ik ook niet al te leuk noemen maar daar was wel een reden voor terwijl hij zich later in het verhaal wel bijstelt. Op een gegeven moment is te begrijpen waarom dit zo is. Sheridan wel er achter komen wie haar echte moeder is en gaat op onderzoek uit. Ze zoekt haar heil bij aantrekkelijke mannen in haar omgeving wat niet altijd goed uitpakt. Is dit de zomer van de waarheid of niet?

Ik ken Nele Neuhaus alleen als thrillerschrijfster dus dat was even wennen maar ik zat snel in het verhaal. Alhoewel het deze keer een roman was zaten er ook wel spannende momenten in dus Nele kon het thriller schrijven niet helemaal vergeten. Wat regelmatig terugkwam in het verhaal waren de seksuele escapades van Sheridan, het verlaten worden door mannen die ze liefhad maar ook de haat van haar adoptiemoeder jegens haar en haar supervervelende broertje. Van haar adoptievader kon ik niet altijd hoogte krijgen maar dat begon ik gedurende het verhaal beter te begrijpen. Haar broers, behalve Esra, namen het wel altijd op voor Sheridan wat mooi was om te zien. Er zat een duidelijke verhaallijn in en het plot was te verwachten. Ik had eigenlijk al eerder verwacht dat dit zou gebeuren maar ik denk dat het verhaal dan niet zo 'spannend' was. Een prettig boek om te lezen alhoewel ik door de thrillers sneller heen vlieg, omdat dat mij meer aangrijpt en ik de behoefte heb om verder te lezen omdat ik wel weten wat er gaat gebeuren. Dat had ik met dit verhaal minder maar het was wel de moeite waard om eens een andere hoek in te duiken. Zeker voor herhaling vatbaar.

Meer recensies van Tessa Droge