Liefde en verdriet

Tessa Droge 21 maart 2021
Een bijzonder verhaal over de band tussen moeder en dochter waarbij wij teruggaan in de tijd om te begrijpen hoe de band zoals die nu is, is ontstaan. Wij worden meegezogen in de Indiase cultuur waarbij ghee en riskja's regelmatig terugkomen. Tara is met haar dochter Antara gevlucht naar een ashram waar Antara aan haar lot wordt overgelaten. De enige die omkijkt naar Antara omkijkt is Kali Mata. De jeugd van Antara heeft haar gevormd zoals ze nu is waarbij Reza ook een belangrijke rol heeft gespeeld. Tara is dementerende in de huidige tijd en weet veel dingen van vroeger niet meer. Antara voelt de verplichting om voor haar moeder te zorgen terwijl haar moeder nooit echt voor haar heeft gezorgd. Het is een strijd die ze doorstaat samen met haar man Dilip waarmee de relatie ook niet op zijn best is. Wat ik al zei een bijzonder verhaal met een afloop die je niet aan zag komen. Of de vrouwen echt liefde voelen voor elkaar weet ik niet. Ik denk dat Tara eerst van zichzelf moet gaan houden voordat ze liefde weggeeft. Het kantelpunt is als Tara zegt: "Ik wist dat je iets voor me verborgen hield. Ik wist het toen ik je expositie zag." Het wordt hierdoor voor Antara niet makkelijker.

Meer recensies van Tessa Droge