Erg feelgood

Tessa Droge 18 juli 2020
Als Dorothee bericht krijgt dat haar opa is overleden erft ze zijn huis en geld maar er zijn wel wat voorwaarden aan verbonden. Dorothee ziet het in eerste instantie niet zitten om naar de Achterhoek te gaan waar het huis staat maar als ze haar baan verliest en vlak daarvoor haar vriend al naar het buitenland is vertrokken heeft ze geen reden om nog in Amsterdam te blijven dus pakt ze haar koffer en vertrekt naar de Achterhoek. Daar wordt ze aangenaam verrast met nog een inwoner. Het is Wes, een vriend van haar opa, maar wel een aantrekkelijke man. De voorwaarden zijn dat Dorothee 30 dagen lang in de woning moet blijven zonder er iets of iemand aan te veranderen. Ze moet het dus stellen met Wes' aanwezigheid. Dorothee komt steeds meer over haar opa te weten die ze al jaren niet heeft gezien. In de middle of nowhere valt haar deels zwaar en ze komt veel te weten over het verleden van Wes. Ze hoopt dat die 30 dagen snel voorbij vliegen, want dan kan ze de boel verkopen en weer terug naar de bewoonde wereld. Houdt ze het vol met Wes of gebeuren er bijzondere dingen.

Een leuke feelgood die makkelijk wegleest met veel humor en grappige spreekwoorden. De maand die geen makkie belooft te worden had ik iets anders bij voorgesteld. Er had wat mij betreft meer spanning tussen Dorothee en Wes mogen zitten wat ik nu miste. Het loopt net iets te goed allemaal maar desalniettemin een leuk boek om te lezen als afwisseling van de thrillers die ik meestal lees.

Meer recensies van Tessa Droge