De andere waarheid

ThrillersandMore 25 januari 2023
Na het lezen van het eerste deel van dit duo, ‘Het laatste leven’ was ik al enthousiast en dat enthousiasme is nu alleen maar toegenomen.

De schrijfstijl van Mohlin & Nyström vind ik geweldig, het is de perfecte combinatie van spanning en inlevingsvermogen in de personages.

"Alicia voelde dat er iets stukging binnen in haar. De belevenis was fysiek. Iets was kapot, was losgekomen van zijn plek of was simpelweg gestopt met functioneren. Wat het ook was, ze wist dat het nooit meer zou genezen."

Ik voel tijdens het lezen op een bepaald moment de spanning onder mijn huid kruipen, mijn ademhaling haperde en dat voel ik niet zo vaak.

De plot is geniaal voorbereid, uitgevoerd en ook de ontknoping zag ik niet aankomen.

De personages die het verhaal maken zijn indrukwekkend, zowel innerlijk als uiterlijk blijven ze in je gedachten hangen. Je moet het verhaal echt even verwerken, een plekje geven.

De functie van John Adderley is op zijn zachtst gezegd bijzonder te noemen, zijn rol als infiltrant is her en der wel wat ongeloofwaardig maar dat komt het verhaal ten goede.

Mohlin & Nyström hebben een datingapp als uitgangspunt voor dit boek gekozen, dat draagt er zeker ook aan bij dat het verhaal leeft, het is een maatschappelijk onderwerp wat bijna dagelijks in de publiciteit komt.

De andere waarheid is een verhaal wat ik zeer graag gelezen heb en waar ik echt van onder de indruk ben geraakt.

De andere waarheid krijgt van mij 5 sterren!

Bianca

Meer recensies van ThrillersandMore