Gewetenloos

ThrillersandMore 25 januari 2023
De nieuwe Karin Slaughter is er eigenlijk altijd eentje die hoog op mijn to read lijstje staat. Gewetenloos is een verrassende deel 2 van Gespleten dat onlangs nog verschenen is op Netflix.

Andrea Cooper is net klaar met de Marshall-opleiding krijgt een zaak toegewezen waarin een rechter beschermd moet worden omdat deze met de dood bedreigd wordt. Maar Andrea heeft een dubbele agenda. Veertig jaar geleden is Emily Vaughn vermoord. Maar de moord is nooit opgelost. Andrea is vastbesloten om ook deze zaak op te lossen.

Gewetenloos speelt zich af in zowel het verleden als het heden. We lezen mee in het heden met Andrea die na het behalen van haar Marshall-titel terechtkomt in een klein stadje waar ze de rechter moet beschermen. Maar eigenlijk is ze meer geïnteresseerd in de oude moordzaak van Emily Vaughn. Het andere perspectief speelt zich af in het verleden. We volgen Emily in het laatste half jaar van haar leven. Wat heeft haar uiteindelijk de dood in gejaagd en wie is de dader?

Karin Slaughter is een kei in de onderhuidse spanning. Het verhaal is niet zo spannend dat je continu op het puntje van je stoel zit, maar toch is de spanning voelbaar. Slaughter deelt zo af en toe een speldenprikje uit zodat je er weer helemaal met je aandacht bij bent. Ik heb zelf enorm genoten van de passages waarin Emily gevolgd wordt. Omdat je weet hoe dat is afgelopen, zit daar voor mij persoonlijk de meeste spanning.

Gewetenloos is weer een heerlijke thriller. Geen enorme gruwelijkheden zoals we ook wel van Slaughter gewend zijn, maar toch zeker een spannend verhaal waar je je een paar uur enorm mee kunt vermaken.

Spanning: 4
Plot: 4
Leesplezier: 4
Schrijfstijl: 4
Originaliteit:4
Psychologie: 4

Ik kijk nu alweer uit naar het boek van volgend jaar!

Gewetenloos krijgt van mij 4 sterren.

Leontine

Meer recensies van ThrillersandMore