Tienke 10 oktober 2020
Een nieuwe Nicci French zorgt bij mij altijd voor hooggespannen verwachtingen. In dit boek ben ik niet teleurgesteld, al vond ik het eerste deel wel wat langdradig. Maar over de helft gekomen heb ik zelfs mijn slaap verwaarloosd om het boek uit te kunnen lezen.

Ik vind het boek wel her en der wat ongeloofwaardig. Bijvoorbeeld de rol van de rechercheur, die blijft maar elke keer onverwacht opduiken. Je voelt aan alles dat hij het verhaal eigenlijk niet geloofd en toch pakt hij niet door om achter de waarheid te komen.
Sowieso is de rol van de hoofdpersoon in zijn geheel wat ongeloofwaardig.
En in één van de recensies las ik dat het gedoe met de hamer wel een klucht leek, daar kan ik me enorm in vinden... dit ging echt te ver om nog geloofwaardig te zijn.

Toch greep het verhaal me en wilde ik het boek niet meer wegleggen voor ik het uit had. Dus al met al blijft het positieve gevoel hangen. En met de spanning zat het ook wel goed in dit boek.

Meer recensies van Tienke