Meer van hetzelfde, de frisheid is er ondertussen af

Tommy Verhaegen 11 maart 2024
In mijn versie is dit deel 2 van de reeks.
Derde boek (is dat ook het derde seizoen van de originele tv-serie?) in de reeks.
Meer van hetzelfde wat toch minder aanspreekt wegens de gewenning. De aktie en sensatie van de tv ontbreekt en komt in het boek niet echt tot zijn recht.
Daar het boek amper 100 pagina's telt in groot lettertype en met veel foto's leest het natuurlijk heel snel. Dat maakt dat toch wel opvalt dat het voor Disney vooral bedoeld is als melkkoe en dat de focus op de tv-serie lag.
Er is dan ook toch nog wel heel wat aktie die zich vooral concentreert op het zwaardvechten, waarin Zorro uiteraard een meester is.
Nogmaals wordt de nadruk gelegd op het feit dat Diego zich ongemakkelijk voelt ten opzichte van zijn vader. Hij blijft zich als een onbenul gedragen tot groot verdriet van zijn vader.
Bernardo en Tornado blijven de trouwe helpers die Zorro steeds weer uit penibele situaties redden.
De paardenrace op het einde van het boek, met het verloren gaan van de waarschuwing van Zorro aan de kapitein en dus het mislukken van zijn plannetjen, doet de spanning oplopen.
Als lezer stel je je de vraag hoe de opgestapelde leugens en beschuldigingen kunnen weerlegd worden om toch nog een happy end te bereiken.

Meer recensies van Tommy Verhaegen