Platonische liefde is prachtig, krachtig en zwaar onderschat!

turnthepages.nl 23 oktober 2022
Georgia komt na veel experimentatie, soul-searching en gesprekken met vrienden tot de conclusie dat ze aro-ace is. Aromantisch en aseksueel.

Na realisatie komt acceptatie. En dat is moeilijk. Is dit echt wie ze is? Wat als het toch een fase is? Daar komt alle bullshit die er door de maatschappij is ingeprent nog bovenop. Dat een romantische levenspartner vinden het einddoel is. Huisje, boompje, beestje. Georgia moet een hoop afobische denkbeelden ontmantelen, afleren en vervangen door gezondere denkbeelden en patronen. Zo beseft ze bijvoorbeeld dat vriendschap ook liefde is. En dat die minstens net zo waardevol is als romantische liefde. Platonische liefde is prachtig, krachtig en zwaar onderschat.

Het lezen van Liefdeloos voelde als thuiskomen. Alice Oseman's schrijfstijl is als een warme deken op een regenachtige dag. Het voelt veilig en vertrouwd. Liefdeloos is een prachtig verhaal over de complexiteit van liefde, aantrekkingskracht, het studentenleven en vriendschap.  Ik ben dankbaar dat ik een kijkje in Georgia's hoofd mocht nemen en moedig jou aan hetzelfde te doen. Lees dit boek!

Meer recensies van turnthepages.nl