Doedelzakken, kilts en de liefde

turnthepages.nl 17 juli 2019
Daisy is een gewone pubermeid. Ze heeft een baantje in de supermarkt samen met haar beste vriendin Isabel.
Hoogtepunt van de zomer: samen met haar vriendin naar een conventie waar ze hun favoriete auteur zullen ontmoeten.
Maar dan komt haar zus Ellie/Eleanor thuis met groots nieuws. Ellie en haar vriend Alex hebben zich verloofd. Dit gooit al Daisy's plannen in de war. Want Alex is niet zomaar iemand, hij is de kroonprins van Schotland!
Daisy beland in een wereld vol doedelzakken, kilts, geheimen en de liefde. Maar is de wereld van de royals wel zo glamoreus als hij lijkt?

Verwachting
Toen ik de royals zag liggen trok het gelijk mijn aandacht door de mierzoete cover. Ik las de synopsis en was verkocht. Dit klonk als een heerlijk liefdesverhaal met intriges en familiedrama. En al mijn aannames klopten. Een topboek met lekker veel drama. Ik kan niet wachten om in deel twee te beginnen!

Inhoudelijk
'De Royals' is geschreven in de ik-vorm. Je beleeft het verhaal door de ogen van Daisy. Het boek heeft een prettige opbouw, niet de traag, niet te snel. Door de krantenknipsels aan het begin van een hokfdstuk weet je al een beetje wat er gaat gebeuren en krijg je meer inzicht in het verhaal en in de wereld van de royals. Het begint in Amerika, waar Daisy in een schattig geel huisje woont met haar vader en moeder. Later vertrekken ze naar de mooie bergen en groene vlaktes van de Schotse hooglanden.
Elementen van het verhaal leken wat op het verhaal van Prince Harry en Meghan Markle. Wie de film 'Harry & Meghan: a royal romance' heeft gezien snapt precies waar ik op doel.

Personages
Daisy is een vrolijk, nerdy meisje die houdt van experimenteren. Dingen uitproberen. Dus heeft ze om de zoveel tijd weer een nieuwe hobby, en verft ze haar haar in maffe kleuren. Haar zus daarin tegen is het toonbeeld van perfectie.

"Dat is een van de grootste verschillen tussen Ellie en mij: zij is zo ongeveer sinds haar geboorte prinses Barbie. En ik? Ik ben nog steeds... aan het ontdekken."

Ellie studeert in Edinburgh, Schotland. Hier heeft ze Alex ontmoet. Sinds ze een vaste relatie heeft met de kroonprins van schotland, houdt ze haar levens gescheiden. Haar leven als grote zus/dochter. En haar leven als toekomstige royal. Daisy snapt maar niet waarom haar zus haar buiten sluit.

"Is dit de reden waarom Ellie alles zo zorgvuldig van elkar gescheiden heeft gehouden? Was het niet zozeer uit angst dat wij haar voor schut zouden zetten bij haar nieuwe chique familie, maar meer om te voorkomen dat we er ooit achter zouden komen hoe verre van volmaakt haar nieuwe leven is"

Daisy ontmoet in schotland de Royal Wreckers. Een groep jongens met deftige titels en belachelijke bijnamen. Eigenlijk zijn het hele normale kwajongens. Ook al lijken ze in het openbaar zo beschaafd.

***De rest van de personages ga ik verder niet op in want ik wil niet spoileren. Maar ik kan niet wachten om meer over Flora (zusje van Alex) te lezen in deel 2!!***

Conclusie
'Anna & the french kiss' meets 'Harry & Meghan: a royal romance'. Een verhaal met herkenbare personages, geheimen en de liefde. Niks op aan te merken, dikke aanrader!

Meer recensies van turnthepages.nl