Wat teleurstellend. Had er meer van verwacht

veerleds 21 november 2021
Ik las het boek Een moment in tijd van Met du Crocq. Het verhaal gaat over Lotte die met het vliegtuig naar Thailand vertrekt om gaan te backpacken. Maar bij aankomst op de luchthaven wordt ze gearresteerd omdat er drugs in haar bagage gevonden worden. Ze gaat door een ware hel sinds haar arrestatie maar op het vliegtuig had ze Tyler leren kennen. Een jonge man waarmee ze een speciale verbinding heeft ook al kent ze hem niet en ze had ook op het vliegtuig een oudere man Piet leren kennen. Hij is rechercheur maar is met vakantie in Thailand. Thyler en Piet stellen zich beiden vragen over de plotse verdwijning van Lotte. In Thailand leren Thyler en Piet een taxichauffeur Gussie kennen. Gussie helpt hen uit te zoeken wat er is gebeurd met Lotte en waar ze gevangen zit. Tussen deze verhaalslijn door wordt er ook telkens overgesprongen naar de familie van Lotte en wordt er daar ook een hele verhalenlijn aan gebreid. En intussen wordt ook de verhaallijn van Tyler verteld. Ik vond het daardoor wat teleurstellend want voor mij was het niet echt een ontspannend boek omdat je altijd weer moet schakelen met je gedachten van de verhaallijn van het ene personage naar de verhaallijn van weer een ander personage. Hierdoor heb ik het boek ook een paar keer even moeten ter zijde leggen om het dan nadien weer verder te lezen. Tip voor de schrijfster: het is altijd handig om het proefexemplaar van een boek laten na te lezen door een copywriter of iemand die taalkundig sterk is om de schrijf- en taalfouten er uit te halen. Vandaar dat ik het boek dan ook maar 3 sterren geef.

Meer recensies van veerleds