Een unicum

veerleds 29 januari 2023
Ik heb net het boek Joy van Jules Hoenderop gelezen. Daar ben ik heel dankbaar voor want het is een unicum. Het verhaal gaat over Susan en Frank die na enig beraad een relatie starten en zelfs samen trouwen. Susan en Frank zijn twee totaal uiteenlopende karakters. Susan gelooft in het spirituele terwijl Frank daar toch steeds wel wat sceptisch tegenover staat. Dit brengt vaak wat spanningen met elkaar mee maar toch bewijst weer eens dat ware liefde alles overwint. Op een bepaald moment besluiten Susan en Frank op roadtrip te gaan naar Noord-Italië, waar ze een tussenstop maken in een oude vervallen villa. Daar willen ze sensuele foto's maken en zo komen ze ook, zonder het eerst goed te beseffen, in contact met een spirituele groep. Alessandro overtuigd hen om samen met hem en zijn vrouw een spirituele reis te maken om zo nog meer het beste uit zichzelf te halen en uit hen beiden als tweelingzielen. Dit zijn heel wat uitdagingen voor Susan en Frank. Uit hun liefde wordt er op een bepaald moment een dochtertje geboren. Ze geven haar de naam Joy. Dit verklaart dus ook de titel van het boek. Joy lijkt een reïncarnatie te zijn van een oude bekende. De relatie van Susan en Frank wordt meermaals op de proef gesteld maar ze blijven toch voor hun relatie vechten. Het was een prachtig boek en ik hoop echt dat er nog een vervolg verhaal op komt. Het boek doet ook de lezer even stil staan bij zijn of haar missie of doel in het leven. Bedankt dat ik deze mooie opportuniteit kreeg om het te lezen. Ik heb er enorm van genoten. Van mij krijgt het boek de volle 5 sterren

Meer recensies van veerleds