Spanning, mysterie, bovennatuurlijk en nog wat horror

veravb 07 april 2019
Een verhalenbundel met horror, spanning, mysterie en een beetje bovennatuurlijke hulp.
1922 is een verhaal dat zich in 1922 afspeelt in het binnenland van Amerika, Wilf heeft een boerderij, een vrouw en een zoon. Zijn vrouw heeft grond geërfd en wil die verhopen aan een firma. Wilf wil die zelf hebben. Het is een conflict waar ze niet uit geraken. Op een dag vermoordt hij, met de hulp van zijn zoon, zijn vrouw en dumpt haar in een put. Van dan af begint zijn ongeluk. Er komen trouwens ratten voor in dit verhaal.
In Grote trucker wordt een vrouw verkracht. Ze is beschaamd, kwaad, verdrietig, wil gerechtigheid. Een getergde vrouw is levensgevaarlijk.
De verlenging was een leuk verhaal met een bovennatuurlijk randje. Een man is ongeneeslijk ziek en krijgt van een man de kans om zijn leven te verlengen. Hij gaat daarop in, maar uiteraard staat er iets tegenover. Zo iets komt niet gratis, het is als je ziel verkopen aan de duivel.
Een goed huwelijk was spannend, een vrouw is al zevenentwintig jaar gelukkig getrouwd, maar dan ontdekt ze iets over haar man dat alles op zijn kop zet.

Ik ben normaal niet zo voor korte verhalen maar deze waren stuk voor stuk heel goed. King weet hoe hij een spannend verhaal moet schrijven.

Meer recensies van veravb