Af en toe koude rillingen

veravb 22 november 2023
Het boek speelt zich af in volle corona periode en dat lees je eraan. Niet alleen omdat Holly op zich al obsessief compulsief op hygiëne lette, maar ook door de vele telefonische contacten of zoom gesprekken. Fysiek contact is er niet veel en Holly staat er alleen voor. Niet-gevaccineerden krijgen hier en daar een stevige veeg uit de pan van de auteur, evenals de Trump aanhangers. Ik zit zelf op X (ex-Twitter) en daar gaat hij ook altijd tekeer tegen Trump. Jammer dat dit doordringt in zijn boek.

Ik heb zelden een boek gelezen waarin een ouder koppel voorkomt waarvan ik zo koude rillingen kreeg als in dit boek. Wat heeft Stephen King Rodney en Emily Harris goed neergezet. Soms vraag ik me af of de auteur een zieke geest heeft om dit te bedenken. Af en toe moest ik wel door de walging heen lezen.
De rol van Barbara Robinson vond ik ontroerend, het nevenverhaal rond haar staat in schril contrast met het echtpaar Rodney-Harris.

Meer recensies van veravb