Niet voor tere zieltjes

veravb 29 mei 2023
Robert Hunter is een detective die ingezet wordt bij extreme moorden. Samen met zijn partner Garcia vormen ze een aparte eenheid in Los Angeles. Hunter is geen alledaagse detective en hij heeft ook niet direct een alcoholprobleem. Hij lijdt aan extreme insomnia, is hoogbegaafd en er is iets in zijn verleden, met een vrouw en kind. Hij is niet cynisch en kan zich enorm inleven in het leven van zowel dader als slachtoffers. Zijn partner Garcia is getrouwd en nog maar pas bij de eenheid.
The Executioner is niet voor tere zielen, er wordt tot in detail beschreven wat er met de slachtoffers gebeurd is en hoe ze gevonden worden. Het verhaal begint met een priester die op de treden naar het altaar gevonden wordt, vermoord en onthoofd. Verder kan ik niet veel vertellen zonder iets weg te geven.
Wraak is als oude wijn, het wordt beter, in dit geval vasthoudender en gruwelijker, met de jaren.

Meer recensies van veravb