Niet onder de indruk

veravb 08 augustus 2019
Sterre Carron is een Vlaamse auteur die een reeks met Rani Diaz schrijft. Dit is het twaalfde deel uit de reeks. Ieder boek kan op zichzelf gelezen worden, maar wanneer je de verhaallijn over het privéleven, het familieleven van Rani mee wil volgen, is het toch aan te raden de boeken in de juiste volgorde te lezen.
Zoals veel rechercheurs is Rani Diaz koppig, ligt ze overhoop met haar baas en gaat ze door het vuur voor haar mensen. Wat wel anders is, is dat ze niet veel drinkt en geen loner is. Ze doet ook wel eens iets anders dan alleen maar recherchereren. Ze heeft een gezin al is daar in dit boek ook een evolutie in.

Het verhaal start met een vreemd soort inbraak bij Norah Nys, gevolgd door een ware overval op een moment dat haar tweede man in het buitenland zit voor zijn werk. Norah heeft met die tweede man een zoontje Abe, met haar eerste man een dochter en haar huidige man heeft ook nog een zoon. Het klikt niet met die zoon en ze denkt dat hij met de inbraak te maken heeft.
Wat volgt is een beetje een rommelig onderzoek dat vastloopt tot er een tweede gelijkaardige overval plaatsvindt.

De verhaallijn over het privéleven van Rani werkte in het vorige boek al op mijn zenuwen en dat is er met dit boek niet beter op geworden. Ik heb zo het idee dat ik ga afhaken en de reeks niet meer verder lees. Al is er wel een cliffhanger in dit boek naar het volgende. Het was ook niet zo heel spannend omdat het wat gehaast en rommelig in elkaar stak.

Meer recensies van veravb