Vluchten van je eigen verleden kan niet

veravb 03 januari 2017
Josie trekt met haar zoontje van ongeveer acht en dochter van vier naar Alaska. Ze vlucht weg van haar man, van haar tandartspraktijk die eigenlijk onder haar gat verkocht is na een claim van een patiënt, van haar huidige leven.

Het verhaal op zich gaat eigenlijk over een vrouw die vlucht en hoopt iets anders te vinden, maar het maakt niet uit hoe ver je vlucht, je verleden neem je altijd mee en zolang je daarmee niet in het reine bent, maakt het niet uit waar je bent.

Ze begint onvoorbereid aan de tocht per camper en brengt verschillende keren haar kinderen in gevaar, zowel door haar gebrek aan ervaring qua kamperen en tochten in bos, als door haar alcohol gebruik of moet ik misbruik schrijven?

Alaska is een stuk van Amerika dat me fascineert en ik hoopte iets van mijn fascinatie terug te vinden in dit boek. Dat was niet het geval, het boek had zich even goed in een ander land in een of ander natuurpark kunnen afspelen, dat was dus wel een tegenvaller.

Meer recensies van veravb