veravb Hebban Recensent

Romy ligt in het ziekenhuis na een aanrijding met haar fiets en een auto. Ze ligt op de kamer met Jade. Wanneer Jade vermist wordt, ontvoert zelfs uit het ziekenhuis is het alle hens aan dek. Wie ontvoert nu een kind uit een ziekenhuis? Is ze een toevallig slachtoffer of is ze geviseerd?
Op zich was het onderzoek van de zaak weer wel spannend, gruwelijk zelfs. Ik denk dat dit ook de meest gruwelijke uit de reeks is. Het duurt heel lang voordat de relatie tussen de verschillende slachtoffers gevonden wordt, maar dan gaat het heel snel.

Rani Diaz is geen keihard eenzelvige inspecteur, het familiale is altijd belangrijk geweest in de reeks en dat maakt haar ook anders dan andere vrouwelijke rechercheurs uit andere reeksen.

Toch vond ik dit een tegenvallend deel uit de reeks met Rani Diaz. Het 'gezeur' over haar relatie was er bij momenten en zeker in de eerste helft bijna teveel aan. Ik hoop echt dat de reeks niet op deze manier verder evolueert want dan ga ik afhaken.

Reacties op: Griezelige details

Pitta - Sterre Carron
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,00 Bestel het e-book € 9,95