Gevaarlijk spel met het geheugen

veravb 28 september 2019
Geen gemakkelijk boek door de sprongen in de tijd, maar wel heel interessant. Het onderwerp is prima wetenschappelijk uitgewerkt zonder extreem ingewikkeld te zijn.
Helena Smith is neurowetenschapper die iets wil uitvinden om haar moeder te helpen, haar moeder die aan dementie lijdt en alsmaar minder herinneringen heeft. Ze denkt daarbij aan een soort van stoel. Zoals iedere wetenschapper heeft ze veel geld nodig om dit project te kunnen uitwerken. Ze gaat in zee met Marcus Slade, een miljardair die zo zijn eigen ideëen heeft om de stoel te gebruiken. Wanneer ze beseft wat hij ermee wil doen, is het al te laat.
Een tweede verhaallijn gaat over Barry Sutton die probeert een vrouw te behoeden van zelfmoord. Haar laatste woorden zijn: Mijn zoon is gewist. Barry Sutton is rechercheur en gaat op zoek naar wat ze bedoelt.
Het boek heeft zeker science fiction elementen, maar is ook gewoon spannend. Laat het een les zijn, rommelen met het geheugen en met de tijd is gevaarlijk.

Meer recensies van veravb