Degelijk begin van een serie

veravb 28 november 2019
Gina Royal heeft haar leven helemaal op orde, een goede man en twee leuke kinderen. Tot die wereld instort wanneer blijkt dat haar man een sadistische seriemoordenaar is. Hoe kon het dat ze dat niet wist, ze moet toch wel medebetrokkene zijn.
Vier jaar later vinden we Gina terug onder de naam Gwen Proctor, met haar twee kinderen die ook onder een andere naam leven. Ze zijn al vier jaar op de vlucht, moeten de hele tijd verhuizen omdat ze lastig gevallen worden door internettrollen, mensen die haar en haar kinderen iets willen aandoen.
Nu hebben ze eindelijk hun plek gevonden lijkt het, Stillhouse Lake. Tot er een lijk opduikt in het meer. De moord draagt de stempel van haar ex-man die in een dodencel op zijn executie zit te wachten.

Dit boek begint heel spannend met een heftige scene en dan ga je er eens goed voor zitten want dit belooft een geweldig boek te worden. Jammer genoeg volgen er dan zowat honderd pagina's om te beschrijven hoe paranoïde Gwen is, hoe ver ze gaat in het beschermen van haar kinderen en dat wordt na een tijdje toch wat te veel. Daarna komt er terug meer vaart in het boek.
Het eindigt trouwens met een joekel van een cliffhanger, dus op naar het tweede deel.

Meer recensies van veravb