De ontknoping is heel spannend

veravb 19 december 2019
Het laatste deel met Paula Maguire in de hoofdrol en deze keer eindelijk de ontknoping wat er met haar moeder gebeurd is. Het is echt nagelbijten tot het einde.
Paula woont ondertussen met haar dochter in Londen, maar een bruiloft maakt dat ze terug naar haar geboortestad trekt. Paula is gespecialiseerd in vermissingen, maar deze keer gaat het niet direct om een vermissing, maar om twee lichamen die niet geïdentificeerd geraken en misschien is een van de twee haar moeder. Paula werkt mee aan deze zaak omdat ze haar werk in Londen toch niet zo heel spannend vind en er daar ook momenteel geen lopende zaak is.
Zoals in alle boeken komt er veel over IRA in dit boek voor, hoe die zaken aanpakten, overlopers werden niet getolereerd, geweld was normaal. Iedere familie had wel iemand die of door het geweld om het leven was gekomen of vermist.
Een razendspannend laatste deel omdat er best nog heel veel verschillende lijntjes afgewerkt moeten worden, maar Claire McGowan heeft dat heel netjes gedaan. Jammer dat dit het einde van de reeks is, ik was er wel een beetje verslaafd aan.

Meer recensies van veravb