Onverwacht

VinaPina 11 februari 2020
Veronica Clarke is een 17-jarige topstudent die het leven leidt dat ze voor ogen heeft: ze heeft leuke vriendinnen, een populaire vriend, haalt goede resultaten, komt uit een warm nest, …

Dat leven dreigt in elkaar te storten als ze zwanger blijkt te zijn. Ze kiest voor een abortus, maar daarmee zijn haar problemen nog niet van de baan. De dichtsbijzijnde kliniek waar ze terecht kan, is ruim 1600km verderop, en ze heeft zelf geen auto.

Haar ouders zijn gelovig en mogen van niks weten, die kan ze dus niet inschakelen - haar vriendinnen mogen ook van niks weten omdat Veronica haar imago niet wil schaden, daar kan ze dus ook niet terecht - en haar vriendje is voor geen haar te vertrouwen, ook op hem kan ze absoluut niet rekenen.

De enige die Veronica kan helpen, is Bailey. Ooit was zij Veronica’s beste vriendin, maar die vriendschap is verleden tijd doordat Bailey niet in Veronica’s beeld van perfectie paste; Bailey is namelijk een buitenbeentje. Maar omdat nood wet breekt, heeft Veronica geen keuze.

De roadtrip die de meisjes samen aangaan zit vol verrassingen, de ene aangenamer dan de andere. Gaandeweg ontdekt Veronica punten over zichzelf én over Bailey, waar ze voor de reis nooit bij stil gestaan heeft.

Mijn mening? Een heerlijk humoristisch boek dat een aantal maatschappelijke thema’s aankaart en lekker wegleest. Zeker een aanrader!

Meer recensies van VinaPina