Fantasie vol verhaal over mij?

Wendy Koedoot 17 mei 2024
Een boek waar in de titel mijn naam voorkomt ,moet ik natuurlijk lezen.

Op de achterkant staat dat het een avontuur a la Peter Pan is, dus mijn interesse is gewekt.

Het verhaal speelt zich af op Lumin.

Er wonen nog mensen met een bepaald gave, de Peters en de Wendy's genoemd.

Sarina is een van de Wendy's. Haar ouders willen dat zij de nieuwe Wendy wordt die over hun gebied Helidan gaat regeren maar dan wordt ze ontvoerd ..ze komt nu voor een situatie waarin ze keuze moet maken.Maar dat valt niet mee.

Sula heeft als missie de kapitein van het schip waar ze woont te redden van de dood.Ze gaat een avontuur tegemoet vom uitdagingen en wordt geconfronteerd met haar verleden.

Je leert de beide hoofdpersonen goed kennen omdat het verhaal om beurten vanuit het perspectief van Sula en dat van Sarina wordt verwerkt. Meestal jou ik daar niet van maar in dit boek vind ik het wel goed . In beide verhaallijnen gebeurt er genoeg om te willen doorlezen.

Je denkt in eerste instantie dat het twee op zichzelf staande verhalen zijn, maar je komt er lezend achter dat ze meer met elkaar te maken hebben dan je denkt.

Zed en Ax zijn twee andere hoofdpersonen die je goed leert kennen.Ik kan mij in alle hoofdpersonen verplaatsen.

Je wilt weten wat er gebeurt en of de missie van de dames slaagt. Het eind is anders dan ik verwachtte maar er komt nog tweede deel dus dat smaakt naar meer.

Het is een romantisch avontuurlijk, young adults fantasy verhaal dat vlot leest.De hoofdstukken zijn kort en het lettertype is groot. Er zit veel humor en avontuur in. De wereld Lumin is mooi beschreven.

Ik geef het boek 5 sterren

Meer recensies van Wendy Koedoot

Ben Koenig stond zes jaar geleden aan het hoofd van de elite Special Operations Group van de US Marshals. Samen met zijn team jaagde hij op slechteriken en wist hij iedereen te vinden. Totdat Koenig op een dag zelf spoorloos verdween.

Privédetective Myron Bolitar en de beroemde basketbalcoach Greg Downing hadden een verleden als zeer persoonlijke rivalen en later als zakenpartners. Myron heeft zijn dood verwerkt – tot twee agenten zijn kantoor binnenlopen en eisen dat hij ze vertelt waar Downing is.

Anna 'Schone slaapster' Ogilvy stak vier jaar geleden zonder duidelijk motief haar twee beste vrienden dood. Ze verkeert sinds die fatale nacht in diepe slaap. Dr. Benedict Prince is forensisch psycholoog en de laatste hoop van het OM om de zaak-Anna O. op te lossen.

Blix leidde het onderzoek naar de vermissing van de jonge moeder Elisabeth Eie. Tot zijn eigen dochter om het leven kwam en hij werd gearresteerd voor het wreken van haar dood. Hij is inmiddels vrij en degene die Eie heeft vermoord heeft hém nu gevonden.

Privédetective Julia Stark krijgt bezoek van Per Günter Mott, eigenaar van een succesvol familiebedrijf. De ochtend na een grote vergadering op zijn landgoed heeft hij in zijn telefoon een foto gevonden van een bebloede, vastgebonden man, met een zak over zijn hoofd.

Thrillerliefhebber Nicky Hunter correspondeert al jaren met de befaamde schrijver Sebastian Trapp, wiens eerste vrouw en zoon twintig jaar eerder spoorloos zijn verdwenen. Hij vraagt Nicky zijn biografie te schrijven, maar waarom wil hij nu opeens wel praten over zijn verleden?

King schrijft over het lot, sterfelijkheid en geluk. In zijn korte verhalen buigt hij de realiteit naar zijn hand en creëert hij een werkelijkheid waar alles kan gebeuren. Elk van deze verhalen kent spanning, vreugde en mysterie – elk verhaal voelt iconisch.

De Zweedse minister van Justitie wordt bedreigd en tegelijkertijd wordt er een stapel menselijke botten gevonden in de metro van Stockholm. Wat gebeurt er in de tunnels diep onder Stockholm? En wie zit er achter de minister aan?

Puck gaat undercover bij een realityprogramma om onderzoek te doen naar de geruchten over manipulatie van kandidaten. Dit seizoen moet het programma spraakmakender worden dan ooit – maar ten koste van wat?

Privédetectives Barbara en haar dochter Kim krijgen een opdracht van een bekende Nederlander, die wordt beschuldigd van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Wie loopt straks het meeste gevaar, hun cliënt, Barbara of ... Kim?