Mooi spannend vervolg

Wendy Koedoot 13 januari 2022
Dit is het tweede deel over de Ruiters van de nacht. De vrienden moet op zoek naar de Relikwieën van de Nacht en het geheim van Winterplas.

De groep strijdt ook tegen de Duisternis en moeten allerlei beproevingen doen.

Demonen met bloeddorst verslaan bijvoorbeeld.

Zou het ze lukken om samen met hun zielsdieren het geheim van Winterplas te ontrafelen?

Je kent Nick, Venga, Xyro , Esprit , Karel ,Suzie en de anderen al het eerst deel. In dit deel maken ze nog meer ontberingen en moeten ze vertrouwen op hun magie.

Je leert ook veel andere personages kennen, waarvan Inra wel een van de belangrijkste is .

Ik mag haar wel.

Ook komen er draken en demonen in voor , daar hou ik van. Dat maakt het een echte fantasy.

De groep komt op bijzonder plekken terecht , zoals Winterplas. Waarom dat zo bijzonder is wat het geheim is , wordt uiteraard op het laatst uit de doeken gedaan.

De schrijver heeft de sfeer in het boek goed beschreven, je kan je goed inleven in de situatie waar de groep in zit en hoe de grot bijvoorbeeld eruit ziet .

Het boek is erg dik, 581 bladzijden, waardoor je het niet in een keer kan uitlezen .Het is namelijk nogal zwaar om vast te houden. Het leest wel vlot alleen zijn de hoofdstukken redelijk lang .

Er zit naast magie ook genoeg spanning en actie in het verhaal . Het is af en toe wel erg uitgebreid en langdradig, dat had van mij wel iets minder gemogen.. maar je blijft wel doorlezen.

Je wilt weten wat het geheim van Winterplas is.

Het eind is zeker niet voorspelbaar en past bij het verhaal .

Meer recensies van Wendy Koedoot