Anders dan anders maar wel goed

Wendy Koedoot 28 april 2024
Dit boek is volgens de auteur een literaire horror, wat dat precies inhoudt weet ik niet.

Wel weet ik dat het boek anders is dan de meeste andere boeken van deze schrijver. Er zit wel degelijk een flinke hoeveelheid horror in maar minder dan ik gewend ben.

Op de achterflap staat dat het verhaal zich afspeelt in Dublin in Ierland,waar een literatuurwetenschapper onderzoek doet naar Bram Stoker, schrijver van onder andere Dracula. Ik hou van Ierland en Dracula dus mijn interesse is gewekt. Deze verhaallijn vind ik dan ook erg interessant omdat ik veel van de plekken en genoemde locaties herken.

In een andere verhaallijn lees je een liefdesverhaal tussen een onbekende manspersoon en Alma en Yrin. Deze verhaallijn speelt zich in meerdere plaatsen en landen af , voornamelijk in het verleden.

Je krijgt een goed beeld van de hoofdpersonen in beide verhalen en je kan je in hen verplaatsen. Voor mij zit er iets te veel seks in , ook al hoort het bij het verhaal,voor mij hoeft dat niet zo.

Vooral in de tweede verhaallijn zit genoeg spanning en horror. Bepaalde stukken zijn erg helder beschreven waardoor je zelf bang wordt en met een knoop in de maag wil doorlezen.

Beide verhalen hebben met elkaar te maken,al duurde dat even voor ik dat door had.

Het eind is anders dan ik dacht dus dat is goed gedaan.

Ik geef het boek 3,5 sterren.

Meer recensies van Wendy Koedoot