Spannend debuut

Wendy Koedoot 16 april 2024
Wat doe je als je de kans krijgt om de debuut thriller van een d.j. van je favoriete radiozender te lezen?

Juist, dan doe je dat.

Deze thriller is geschreven door Radio 10 d.j. Robert Feller en gaat over juicekanalen, paparazzi en het Hilversumse.

Aksel Blaauw heeft een zeer populair juicekanaal waar hij schaamteloos het priveleven van vele BN'ers blootlegt tot hijzelf slachtoffer wordt van een misplaatste grap en hij en zijn juicekanaal onder vuur komen te liggen. Hij moet iets doen om ervoor te zorgen dat hij niet zonder werk komt te zitten. Hij krijgt een tip een verdwijning van de dochter van een beroemde tv -producent Ruud de Jong en wil dit gaan uitzoeken om misschien wel een scoop te hebben.

Aksel komt in contact met deze tv -producent en samen proberen ze het spoor naar Lea te vinden. Wat is er gebeurd? Wat heeft Ruud te verbergen?

Het verhaal leest vlot en is vanaf de eerste letter spannend. Je komt veel te weten over het wel en wee van paparazzi en hoe zij te werk gaan. Je komt erachter dat het leven van bekende Nederlanders niet altijd over rozen gaat en dat niks is wat het lijkt.

De karakters van de hoofdpersonen worden oppervlakkig beschreven maar voldoende om je in hen te kunnen inleven.

Je snapt dat Aksel graag van alles publiceert en daar ver voor gaat maar je kan je ook voorstellen dat de persoon die onderwerp is daar juist niks van wil weten. Je voelt de honger naar nieuws die de paparazzi heeft en de haat naar hem door de BN'ers.

Er loopt een tweede verhaallijn, dat van Lea en een onbekend persoon. Je voelt de angst van Lea en je leeft echt met haar mee. Waarom zit ze in deze situatie? En wie is die onbekende persoon? Hij is ook angstig maar aan de andere kant heeft het een reden waarom hij zo doet. Je wil weten wie dit is waarom hij dit doet.

Net als je denkt dat je weet wie dit kan zijn, blijkt dat toch niet zo te zijn...Er zit een plotwending in die ik niet zie aankomen maar die wel helemaal past bij het verhaal.

Ik heb genoten van het verhaal

Meer recensies van Wendy Koedoot