Mooie verzameling verhalen over de storm

Wendy Koedoot 12 augustus 2020

in deze bloedhitte en de corona tijd zijn we bijna vergeten dat er in februari van dit jaar een zeer zware storm over Europa heen trok, Ciara, In Nederland werd vooral Vlieland zwaar getroffen. Juist op dat moment was Elly Godijn, de uitgeefster, op haar jaarlijkse schrijftrip op Vlieland.Ze heeft er een verhaal over geschreven en die gebundeld met andere verhalen over de Storm van 2020 in dit Godijntje, een boekje van 120 bladzijden.

Er staan tien verhalen die zich afspelen op Vlieland in deze storm.Ze variƫren in genre van fantasy tot thriller en romantisch. In elk verhaal geeft de hoofdpersoon een bepaalde reden om naar Vlieland te gaan.Bijvoorbeeld de laatste keer samen, om het verlies van een dierbare te verwerken of gewoon inspiratie op te doen voor een boek.
De schrijvers hebben hun best gedaan om de sfeer van het eiland en de angst die een storm als Ciara met zich meebrengt op te tekenen. Dat is goed gelukt. Ik maak het allemaal mee, terwijl ik nog nooit op vlieland ben geweest.

Ik kan over elk verhaal iets zeggen waar het over gaat maar dan spoiler ik dus dat doe ik niet. Elk verhaal is een mini verhaaltje met een begin en eind.Een korte opsomming waar de verhaaltjes over gaan:

Je leeft mee met Fenna en de zeedraak, weet je welk verbod er op Vlieland is, voel je mee met een moeder die haar kind heeft verloren, weet je wie Wanda uit de Wanda-sage is en wat de andere Wanda voor geheim heeft, wat voor held het paard Storm is, wat stilte na de storm betekent, je ontmoet een waternimf met kennis van geschiedenis en de toekomst , je maakt een familieruzie mee en leer je hoe je een storm kan trotseren.

Welk verhaal ik het best vind, vind ik lastig te zeggen. Ik hou van fantasy, dus draken en waternimfen passen daar goed bij maar thrillers vind ik ook goed dus het verhaal over de Wanda-sage past daar goed bij. Maar ook de andere verhalen hebben iets.
Het leest lekker vlot en brengt je weer terug naar de storm van 2020 in februari .

Meer recensies van Wendy Koedoot