Anna O

Wendy 01 februari 2024
Vier jaar geleden stak Anna O twee vrienden dood. Haar motief was onduidelijk en sindsdien verkeert ze in diepe slaap.
Na al die jaren is het tijd om haar voor de rechtbank te brengen, maar dan moet ze wel wakker zijn. Dr. Benedict Prince wordt ingeschakeld en Anna wordt overgebracht naar The Abbey, waar Ben werkt. Hij moet ervoor zorgen dat ze ontwaakt.

Ik was heel erg benieuwd naar dit boek, de korte inhoud sprak mij erg aan. Helaas was het niet helemaal wat ik er van had verwacht. Het idee is erg boeiend, iemand die al 4 jaar in slaap is na een moord en onduidelijkheid over wat er is gebeurd. Maar ik vond het verhaal te langdradig en saai. De schrijfstijl sprak me niet aan, teveel gebruik van moeilijke woorden en het las niet vlot. Ook teveel informatie waardoor mijn aandacht wegging.
Je leest het verhaal hoofdzakelijk vanuit Ben maar af en toe ook dagboekverslagen van Anna O wat het verhaal nog wel interessant maakt. Maar toch weten de personages en het verhaal mij niet te pakken.
Er volgen nog wel wat plotwendingen en naar het einde wordt het verhaal nog wel wat beter maar voor mij maakt het de verwachtingen niet waar.

*dit boek heb ik mogen lezen als deelnemer van het reviewteam van Harper Collins Holland

Meer recensies van Wendy