Liever het bloed

Wendy 04 juni 2023
In liever het bloed maken we kennis met Hana Westerman, een alleenstaande moeder, Maori en politie-inspecteur bij de afdeling Misdaadonderzoek in Auckland. Zij ontvangt een anoniem filmpje die leidt naar een vervallen appartement waar zij een opgehangen man vind. Aan Hana en haar team de taak om de dader te vinden en ondertussen volgt er nog een moord.
Michael Bennett schrijft een verhaal dat qua schrijfstijl makkelijk leest, wel staan er veel Maori woorden in de tekst, waarvan de verklaring als voetnoot terug te vinden is. Voor mij was dit best wel storend, het haalde de vaart voor mij uit het verhaal.
Michael Bennett heeft in het boek duidelijk willen vertellen over de Maori cultuur en verleden en het voelt alsof hij daar een verhaal bij bedacht heeft. Daardoor gaat er te veel aandacht naar de Maori en veel te weinig aandacht naar de moorden en de personages. Hierdoor zit er ook veel te weinig spanning in voor een thriller.
Het verhaal heeft ook zeker wel positieve punten, de schrijver weet zeker wel een verhaal te vertellen en de personages zijn ook zeker interessant. Had er graag meer over willen weten. Als de schrijver beter weet te doseren tussen Maori en het moordonderzoek was het zeker een spannende thriller geweest.

Meer recensies van Wendy