De zaak Templeton

Wendy 18 april 2023
Tijdens de Thanksgiving-optocht in 1998 verliest Aaron Templeton heel even zijn dochter Kiera uit het oog. Zij verdwijnt spoorloos in de mensenmassa. Ondanks de massale media aandacht, de zoektochten en het politieonderzoek wordt ze niet gevonden.
Miren Triggs is vanaf het begin geïnteresseerd in de zaak en stort zich volledig op het onderzoeken van de vermissing.

Het begin van het verhaal is erg spannend en je wordt er daardoor direct ingetrokken. We lezen hoe Aaron Templeton maar eventjes zijn dochter Kiera uit het oog verliest en wat voor grote gevolgen dit heeft. Vanaf dan staat hun hele leven op zijn kop.
Daarna wisselen we per hoofdstuk steeds af in de tijd, maar ook in perspectief, en dat zorgt er wel voor dat je goed moet opletten waar je zit in het verhaal. Maar dit is niet hinderlijk of lastig te volgen. Het zorgt er vooral voor dat het verhaal boeiend blijft.
Het verhaal leest vlot en makkelijk. We volgen voornamelijk, Miren Triggs, de student journalist. Zij heeft zich vanaf het begin vastgebeten in de zaak en het nooit meer losgelaten. Ook als 5 jaar later de eerste videoband verschijnt wordt zij erbij betrokken. We volgen haar in haar zoektocht naar Kiera, maar ook haar worstelingen met haar eigen problemen. Zij is een erg interessant personage om te volgen en je ziet haar groeien gedurende het verhaal.
De zaak Templeton is geen boek wat het moet hebben van de constante spanning maar van een goed uitgewerkt, interessant verhaal dat je geboeid blijft lezen.

Meer recensies van Wendy