Alter ego

Wendy 31 juli 2023
Esther Verhoef is met bijna 2,5 miljoen verkochte exemplaren 1 van de succesvolste schrijfsters van Nederland. In 2003 debuteerde zij met haar thriller Onrust. Daarna volgden vele boeken en successen.

In Alter ego maken we kennis met Lynn. Zij is getrouwd met de twintig jaar oudere bekende sterrenkok Camiel Storm. Terwijl Camiel lange dagen in het restaurant doorbrengt doet Lynn de pr voor het bedrijf . Ze hebben weinig tijd voor elkaar en Lynn begint een verhouding met de elektricien Laurens. Waar dit in het begin leuk en spannend is, begint Laurens later nare trekjes te krijgen. Ook gebeuren er onverklaarbare dingen rond de villa.
Het bedrijf staat op het punt flink uit te breiden en deze dingen kunnen ze nu echt niet gebruiken en legt een grote druk op het koppel.

Alter ego is een boek dat erg vlot leest. De fijne schrijfstijl valt op en je kunt je echt inleven in de personen en de situaties. Esther Verhoef weet dit heel goed neer te zetten door middel van een beeldende schrijfstijl.
Het verhaal leest vlot en intrigeert door het hele verhaal heen. Door wisselingen in de tijd, vroeger en nu, leer je vooral Lynn erg goed kennen. Het zorgt ook voor een bepaalde spanning en wantrouwen in het verhaal, is Lynn wel zo betrouwbaar.
Leuke thriller dat zorgt voor de nodige uurtjes leesplezier.

Meer recensies van Wendy