Scandi thriller

Wendy van Lierop 06 februari 2024
Hoe kan de waarheid zo lang verborgen blijven?

Deze vraag staat centraal in 'Het donkere woud' van Johanna Mo. Het derde deel met rechercheur Hanna Duncker. De Rode draad in alle delen is de moord waarvoor haar vader veroordeelt is. Daarnaast is er een verhaallijn die een boek behelst. Samen met Erik vormt Hanna een duo.

De kracht van deze serie is de persoonlijke kant. Je leert Hanna en Eril echt kennen. Er wordt lief en leed met de lezer gedeeld. De personages zijn sterk, krachtig en ook kwetsbaar. Ze krijgen te maken met gewone dagelijkse issue en moeten ook hun werk gewoon doen. De ballen hooghouden is vaak lastig, ook in het echte leven.

'Het donkere woud' voelde niet als een afsluiter. Ben dan ook benieuwd wanneer we deel 4 kunnen verwachten ? @worldofthrillers
@harpercollins_holland

Meer recensies van Wendy van Lierop