Boeiend, maar met een korreltje zout te nemen

wendyvd 09 juni 2020
Ik heb het luisterboek ‘gelezen’, dat door Bregman zelf op een heel boeiende manier werd ingesproken.

De premisse van dit boek is dat de meeste mensen denken dat de meeste mensen niet deugen. Dat geloof ik niet, of zo voel ik dat zelf niet aan en zie ik dat ook niet in mijn omgeving.
Maar daar gaat Bregman dus van uit, en hij haalt alles uit de kast om het tegendeel te bewijzen. Weliswaar niet altijd even genuanceerd, het lijkt soms of hij net dié onderzoeken, studies en experimenten bovenhaalt die juist dat tegendeel bewijzen (als je iets wil bewijzen, lukt dat meestal wel).

Dit alles neemt echter niet weg dat ik het een zeer boeiend boek vond, juist door al die onderzoeken, studies en experimenten die hij aanhaalt. De wereld van de sociale psychologie ging daardoor voor mij een beetje open, en is zeer fascinerend (ook al is het dus vaak met een korreltje zout te nemen).

Meer recensies van wendyvd