Deze wil je lezen!

wij_3_lezen 19 april 2024
'Maar als dit verhaal over de Titanic gaat, waarom zinkt het schip op het plaatje dan? Zijn gedachten dwalen af naar dat andere boek aan boord. Hij heeft nog 5 dagen om het te vinden.'

"Misschien is het gebeurd, misschien is het niet gebeurd: maar zou het gebeurd kunnen zijn' dat is wat de schrijvers met het verhaal in dit boek wilden bereiken. Het verhaal van het bekendste schip ter wereld kennen we hopelijk allemaal, de Titanic.

De schrijfsters hebben veel onderzoek gedaan naar de Titanic, de passagiers aan boord en de reis. En tijdens dat onderzoek stuitten ze op een kostbaar boek. Zou deze met het schip verbonden kunnen zijn? Het boek de grote omar was belegd met 1051 edelstenen, 600 velletjes bladgoud, ivoor, zilver en het boekomslag was gemaakt van leer. 2 jaar duurde het om dit boek te maken. Ook kwamen ze achter nog een boek. Waarin de toekomst van de Titanic bijna voorspeld stond.. Met deze 2 boeken en hebben de schrijfsters een fantastisch verhaal gemaakt!

Cilia is een rijk meisje en ze gaat met haar ouders en haar puppy op reis op de Titanic. De puppy mag niet in de slaaphut tot groot verdriet van Celia.
Ze mag in de kennel de gehele reis.

Tom zijn vader werkt op het schip als kok en hij klimt stiekem aan boord om ook mee te reizen. Hij verstopt zich in een sloep totdat het schip gaat varen. Hij vangt het gesprek op tussen Celia en haar ouders dat de puppy naar de kennel moet. Maar ook dat de vader van Celia iets kostbaars bij zich heeft... Daar zou zijn vader blij mee zijn!
Tom krijgt uiteindelijk een baan in de hondenkennel op het schip. En krijgt een band met Celia.
Want hij wil toch meer weten van dat kostbare boek...

Een verhaal wat prachtig geschreven is, elk hoofdstuk van karakter wordt gewisseld. En je echt meeleeft met de personages. Het verhaal van de Titanic was wel bekend, maar lezend het verhaal meekrijgen is toch anders dan de film!
Zeker een aanrader

Meer recensies van wij_3_lezen