Wat een leuk boek!

wij_3_lezen 19 april 2024
'En daar gaat juf Fiep. Ze fietst de berg op. Heel het dorp klapt. Heel de school juicht. De Stier van boer Gijs loeit. 'Zet hem op Fiep!' 'Goed zo Fiep!'

Corien Oranje heeft al vele boeken geschreven over juf Fiep.
Dit is het 19e boek met een vrolijk verhaal over juf Fiep. Hij is nu ook vertaald in het Fries. Dit exemplaar kregen wij eerst thuis gestuurd, daarna de Nederlandse versie. We hebben de zinnen vergeleken met elkaar, zo hebben we toch wat opgestoken van de Friese taal.
Maar wij maken familieleden die in Friesland wonen blij met het Friese boek want wij lezen toch liever de Nederlandse versie.

Dit boek is geschreven voor kinderen in groep 3.
De zinnen zijn niet te lang, er staan geen hoofdletters in en bij engelstalige woorden is er een fonetische spelling aangegeven. Super fijn voor beginnende lezers!

Juf Fiep haar hond is ziek en ze laten hem inslapen want een operatie is te duur. Daarom is juf verdrietig in de klas. De kinderen van groep 3 bedenken een plan! Juf kan wel een sponsortocht gaan doen!
Ze halen geld in tijdens de tocht terwijl juf fiets over de berg. Groep 3 gaat erachteraan in een busje samen met een vriend van juf. De rit is lastig... Zou ze het halen?

Een leuk en prettig lezend grappig en spannend verhaal over de sponsortocht van juf Fiep. Als kinderen al wel iets kunnen lezen dan is dit een superleuke boekenserie om te lezen! Leesniveau E3 staat achterop het boek.

Meer recensies van wij_3_lezen