Gewaagd einde van een amuserende thriller

WillemijnOuss 23 juni 2021
Heleen van den Hoven heeft 2 eerdere succesvolle thrillers geschreven (het Carla complot en de speelgoedman). Het tango algoritme kwam mei 2021 uit en ik heb er erg van genoten.

Grace, een vrouw die in haar tienertijd moeder is geworden, woont bij een wiskunde docente Emmy met haar inmiddels tienerdochter Florence. De onderlinge banden zijn sterk.
Emmy schrijft online blogs over algoritmes en het gebrek aan privacy online. Daar zijn grote bedrijven niet zo van geamuseerd.
De tango is een passie van Emmy, en deze dans danst door het hele verhaal heen.
Alle 3 de vrouwen hebben hun geheimen. De hoofdstukken en personages wisselen zich snel af, waardoor het heerlijk vlot wegleest. De plottwists zijn zeker aan het einde heftig en zeer knap gedaan door de auteur, gewaagd. Het hele boek heb ik met plezier gelezen, maar het einde maakt dat ik dit boek echt verrassend vind. Dikke 4 sterren.

Meer recensies van WillemijnOuss