verandering van spijs doet niet altijd eten.

wilma 07 november 2021 Boekverkoper
Genoten van dit boek. Vlot, helder en mooi verschillende aspecten weergegeven van het leven in een dorpsgemeenschap en daar als nieuweling, met teveel zweverige fratsen, willen inburgeren. Zeer herkenbare wrijvingen en conflicten, die zeker de nieuwsgierigheid van het willen doorlezen geeft. De opkomst van de grote winkels in grotere plaatsen waardoor de kleine dorpen hun eigen kleine buurtsupers zien verdwijnen en daarmee een groot deel sociale contacten.
Mooie omschrijvingen van het Groningse platteland en ook het niet schuwen van de problemen rond huisvesting, en de aardbevingen. Mooi verweven in dit boek. Chapeau!!!
Heel duidelijk beeld hoe een dorpsgemeenschap anders in elkaar steekt dan een grotere stad of plaats. Het ons kent ons is duidelijk weergegeven in alle facetten van gemak en ongemak.
Raad dit boek iedereen aan die benieuwd is hoe het is om te wonen in een dorp. op het platteland met een buurtbus.

Meer recensies van wilma