Vrouwenpraat.

wilma 14 september 2022 Boekverkoper
Een feelgood roman over drie generaties vrouwen die allemaal hun eigen rugzakje hebben gevuld.
Oma Loes die als een heerlijke oude hippie nog steeds probeert haar dochter en kleindochter uit de gewoontes te halen. Geen hokjes parade, maar vrij zijn om te doen.
Roos heeft de nodige moeite met Oma, haar moeder, maar geniet ook van haar humor die het boek zeker heel veel extra vrolijkheid geeft. De prachtige citaten ook ten tijde van de corona. Oma die op het corona beleid van de regering weergaf: Wij zijn de vrij -uit- loopkippen en die lui in de andere landen de batterijkippen.
Zo zit het boek doorspekt met prachtige citaten, anekdotes en quotes.
Maddy die niet welkom is bij haar vader en dus na haar relatiebreuk terugkeert bij Roos, haar moeder, en daarmee de nodige strubbelingen ontstaan onderling. Een te kleine ruimte voor twee personen en dan ook nog moeder en dochter.
Een boek heerlijk vlot geschreven in dagboek vorm waardoor het heel vlot leest en moeilijk is weg te leggen. Heerlijk boek om eventjes lekker zo tussendoor te lezen of tijdens een vakantie. Ik heb er van genoten, maar was erg verbaasd over deze stijl van Anya Niewierra. Ik heb meer van haar gelezen, maar dit was geheel anders dan alle anderen boeken van haar. Haar dochter die dit boek samen met haar heeft geschreven is een hele geweldige medeschrijfster. Chapeau voor moeder en dochter voor dit kunstwerkje.

ev

Meer recensies van wilma